![]() |
Pro přidání tiskové zprávy nebo článku využijte vstup přes encyklopedické heslo organizace, jež grant vypisuje [možnost vyhledání]. Změny na registru vozidelOd pondělí 7. srpna 2006 nastane na oddělení registru vozidel odboru dopravy Městského úřadu Šumperk změna ve vyřizování technických úkonů.
V současné době jsou úkony na tomto oddělení rozděleny do dvou kategorií - na technické úkony a na registrační úkony. Mezi technické úkony patří např. schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného vozidla, přestavba vozidla, stavba vozidla, výměna motoru a další, uvedené v příloze textu "Technické úkony". K registračním úkonům patří např. registrace nového vozidla, změna trvalého pobytu, změna barvy, vyřazení vozidla z registru a další, uvedené v příloze textu "Registrační úkony". Všechny úkony se nyní vyřizují na počkání, délka čekání na registrační úkon se v průměru pohybuje okolo 50-ti minut, vyřízení je už rychlejší, v průměru trvá 12 minut. Čekací doba na technický úkon, stejně jako doba trvání vyřízení technického úkonu je bohužel už mnohem delší - průměrná doba čekání se pohybuje kolem 3 hodin, vyřízení úkonu trvá průměrně jednu hodinu. Současný trend zvyšování počtu dovážených zahraničních vozidel znamená pro občany prodlužování čekací a vyřizovací doby. Délky čekání a vyřizování uvedené v předchozím textu jsou velmi zkreslené průměrováním zvláště u technických úkonů!!! Bohužel se může stát, že občan přijde ráno v osm hodin jako třetí či čtvrtý v pořadí, ale na řadu ten den vůbec nepřijde.
Městský úřad chápe roztrpčenost občanů z tohoto stavu, proto se snaží vyjít vstříc a od pondělí 7.8.2006 dojde k následující změně. Pokud bude občan chtít vyřídit technický úkon, bude přijat technickým pracovníkem oddělení, se kterým vyplní potřebné dokumenty a poskytne na sebe kontaktní telefonní číslo. Až bude technický úkon vyřízen (předpokladem je následující týden), obdrží sms (krátkou textovou zprávu) s výzvou, ať se dostaví v konkrétní den a hodinu k dokončení vyřízení jeho požadavku. Tím se zkrátí jak čekací doba na technické úkony, tak i doba vyřízení, protože velká část agendy nebude probíhat za přítomnosti zájemce, ten přijde pouze zadat požadavek (předpoklad je cca 20 minut) a vyzvednout si výsledek úkonu (předpoklad je opět cca 20 minut). Městský úřad od těchto změn očekává výrazné zkrácení pobytu občanů na úřadě a výrazné zvýšení počtu obsloužených zájemců. Průběh registračních úkonů zůstane nezměněn.
Od pondělí 4. září 2006 se tento systém upraví na dny příjmů požadavků (pondělí a středa) a na dny výdejů (úterý, čtvrtek, případně pátek - po sms výzvě pracovníkem oddělení).
K rychlejšímu vyřízování požadavků také přispěje informovanost zájemců - v přílohách textu jsou uvedeny základní doklady potřebné k vyřízení jednotlivých úkonů, které občan bude povinen předložit ve všech případech. Individuálně se řada potřebných dokladů může rozšířit, pro rozšíření řady těchto dokladů je potřeba se informovat přímo u pracovníků oddělení registru vozidel, nikoliv v autoservisech či u známých.
Ing. Andrea Jahnová Diskusní fórum čtenářů |